Jak działają ćwiczenia Linia-T na organizm ludzki?

I dlaczego są tak ważne?

Wyrównanie napięć

Przez wykonywanie ćwiczeń równo na obie strony (prawa, lewa) wyrównujemy siłę i napięcie mięśniowe kończyn tj. rąk i nóg . Prowadzi to do wyrównania napięcia i siły mięśniowej mięśni całego ciała. Przez co działamy prewencyjnie / leczniczo na wywoływanie nieprawidłowych krzywizn kręgosłupa, (poprzez nierówne napięcie mięśni przykręgosłupowych ). Co może spowodować w najlepszym przypadku skoliozę czyli skrzywienie kręgosłupa w nie fizjologiczny sposób, co powoduję ucisk na korzenie nerwowe w kręgosłupie. W późniejszych stadiach może dojść do wielu niekorzystnych procesów w organizmie człowieka : jaki w kręgosłupie tak i w stawach kończyn górnych i dolnych.

Ogólne wzmocnienie

Wzmocnienie głębokich warstw mięśniowych, łącznie z mięśniami szkieletowymi, które jako pierwsze są odpowiedzialne za równe utrzymanie naszego szkieletu w formie obecnej fizjologicznej. Poprzez ćwiczenia koordynacyjne, izometryczne oraz równoważne. Ćwiczenia te wyglądają niepozornie , lecz po wykonaniu ich DOBRZE METODYCZNIE, W ODPOWIEDNIM TEMPIE i ODPIWIEDNIEJ ILOŚCI POWTÓRZEŃ , można „poczuć” miejsca w naszym ciele o których wcześniej nie mieliście pojęcia.


O nas

Skąd pomysł na stworzenie ćwiczeń z deskorolką?

Taką deskorolkę (fishke) kupiłem sobie prywatnie do przemieszczania się po mieście jak pracowałem w przychodni rehabilitacyjnej. Brałem ją do pracy ponieważ kiedyś widziałem jak pewne młode pacjentki robiły jedno ćwiczenie, to mnie zainspirowało i zacząłem wymyślać kolejne ćwiczenia pod kątem zdrowotnym. Aż w końcu uznałem, że mam ćwiczeń na tyle dużo żeby zrobić z nich konspekt treningowy, który poszerzam do tej pory o kolejne ćwiczenia. Kiedy dawałem sukcesywnie swoim pacjentom te ćwiczenia, na początku byli wściekli że są takie ciężkie. Jednak po turnusie 2-tygodniowym uznali że już dawno nie mieli takiego postępu ku lepszemu samopoczuciu. Pacjenci są zadowoleni i to mnie napędza.

Dla kogo są to ćwiczenia?

Ćwiczenia są dla każdego człowieka, ale nie każdy może wykonywać te ćwiczenia. Są to trudne ćwiczenia i wymagające od nas więcej niż od większości uprawianych dyscyplin. Na pewno warto nie poddawać się po pierwszych zajęciach bo są zakwasy następnego dnia, ale pochodzić tydzień i zauważyć efekt w ciele jak i objętości tak i w wyglądzie.

Czy są jakieś przeciwwskazania do ich wykonywania?

Przy destrukcyjnych zmianach w kręgosłupie niezbędna jest prawidłowa ruchomość stawów do wykonywania tych ćwiczeń, dlatego jako magister fizjoterapii kontroluję, jak ćwiczenia wykonują moi pacjenci, aby było to dla nich bezpieczne.

Jakie rezultaty dają te ćwiczenia?

Jedynie TANIEC i GIMNATYKA ARTYSTYCZA aktywuje mięśnie głębokie naszego ciała - T-Line również aktywuje te mięśnie. Odpowiedzialne są one za koordynację naszego ciała jak i równowagę w poruszaniu się. Mam doświadczenie z ludźmi uprawiającymi różne dyscypliny sportu, oni sami mówią że po kilku treningach u mnie widzą że mogą się rozwijać w swoim sporcie, a przed T-line tego nie wiedzieli. Kolejnym aspektem jest równe napięcie kręgosłupa którego 90% ludzkości nie ma niestety, przez niebycie symetrycznym na co dzień – np. myjesz zęby jedną ręką, czeszesz się jedną ręką, podnosisz patelnie jedną ręką – przez to robi się dezorganizacja napięcia w mięśniach przykręgosłupowych, co już bezpośrednio wpływa na kręgi i powoduję to problemy, różnie może się skończyć jeżeli czegoś z tym nie zrobimy, a zaczyna się to od sporadycznego bólu pleców. T-Line wychodzi na przeciw takim problemom, przez wykonywanie równo i w tej samej prędkości i w tej samej ilości powróżeń na każdą ze stron ciała po tyle samo. Ćwiczenia wymagają dużej dokładności, dlatego tak ważne jest żeby przyjść kilka razy na zajęcia żeby „załapać” jak się ćwiczy.

Czy te ćwiczenia można wykonywać samemu czy lepiej pod okiem instruktora?

Jeżeli chodzi o konkretne ćwiczenie jedno czy dwa, to jeżeli ktoś chce mogę powiedzieć jak robić je dokładnie na co zwracać uwagę żeby sobie nic nie zrobić i można je robić w domu. Jeżeli chodzi o powtarzanie treningu w domu czy gdziekolwiek beze mnie potrzebna jest regularność ćwiczenia i wtedy jeżeli dana osoba uzna że jest gotowa żeby robić sama wtedy najlepiej przed treningiem o tym powiedzieć ja wtedy będę szczególnie zwracał uwagę na tą osobę. Wtedy to jest najbezpieczniejsze rozwiązanie, ale wiadomo jak ludzie ćwiczą… , muszą być bardzo świadomi ryzyka które płynie z wykonywania nieprawidłowo ćwiczeń szczególnie że T-Line trzeba wykonywać bardzo dokładnie.


Oferta

Treningi T-Line

ok. 1h

  • indywidualne 100zł
  • indywidualne max 3 osoby 120zł
  • grupowe 150zł

Fizjoterapia

Cena za godzinę u pacjenta 100 zł

  • terapia manualna
  • terapia powięziowa
  • pnf
  • ćwiczenia korekcyjne
  • kinesiology taping
  • Cyriax

Masaż

Cena uzależniona jest od ilości okolic do masażu 50 – 200zł

  • klasyczny
  • funkcyjny
  • relaksacyjny
  • bańką chińską
  • antycelulitowy
  • sportowy
  • masaż miodem – odchudzający, antycelulitowy
  • masaż tkanek głębokich

Ćwiczenia

Cena odnosi się do jednej godziny poświęconego czasu dla państwa indywidualnie

  • Trening indywidualny na siłowni – koszt wstępu pokrywają państwo + 100zł
  • Trening indywidualny u państwa w domu 120zł
  • Trening indywidualny na powietrzu 110zł
  • Treningi grupowe od 150 zł zależności gdzie i kiedy trzeba przyjechać
  • Trening Nordic Walking 100zł za godzinny trening nie zależnie od ilości ćwiczących

Newsy

Poczytaj o naszej działalności.